marnixenelma.reismee.nl

De aftrap

(Locale tijd GMT + 7, Singapore, Kuching)

De reis is begonnen! Althans, we hebben het champagne toerist imago achter ons gelaten sinds een paar dagen. Op onze honeymoon hebben we niets meer gedaan. Onderschat het genieten van niets doen niet, dat was nog best hard werken...

Na 16 dagen strand, lezen en spelletjes doen zijn we vertrokken richting Singapore. Daar hebben we Maarten en Elske opgezocht die er sinds een jaar wonen. Zij hebben ons de plaatsen laten zien die je als backpacker niet kan vinden. We zijn naar 1-altitude geweest. Het hoogste dakterras met bar ter wereld. 's Avonds op 282m hoogte een 360® uitzicht over Singapore met een biertje in de hand. Het was een fantastisch uitzicht. Verder hebben we het gewoon heel gezellig gehad en een goed kijkje in het leven van een expat in Singapore.

Maandag zijn we naar Kuching in Borneo gevlogen en de volgende dag meteen de jungle opgezocht in Bako national park. Daar hebben we de Proboscis apen (die met die grote neus) gezien die alleen nog op Borneo in het wild leven. Na een uurtje of 3 begon het te regenen. Gelukkig was er een hutje waar we konden schuilen. De bui werd steeds heftiger, maar na een uur hebben we toch maar besloten om richting de uitgang te gaan. De Maleisiër die met ons mee liep had 1 reserve poncho bij zich die natuurlijk naar de dame is gegaan. Eenmaal 15 min onderweg ging het pas echt los. Het water kwam harder naar beneden dan onder de douche en het pad naar beneden was beter te omschrijven als een waterval. Het water liep via onze benen regelrecht de schoenen in en na 18 keer bijna tot je enkel in het water te hebben gestaan is het redelijk gedaan met de waterdichtheid van de schoenen. Doorweekt (vooral Marnix zonder poncho) en met soppende voeten kwamen we beneden. Maar we hadden dit keer wel Deet op tegen de muggen!

Gister zijn we naar een Orang Oetang rehabilitatie centrum geweest. 's Ochtends worden ze gevoerd en bestaat de kans dat er een aantal op komen dagen. Nog voor we bij de voederplaats waren reageerde een verzorger nogal verrast op het geluid van een aap. Het bleek Ritchie te zijn, de dominante mannetjes aap die zelden tevoorschijn komt, zelfs niet bij het voeren. En daar zat hij, achter bovenin de boom, een 140kg wegende Orang Oetang. We hebben het idee dat omdat de Baas gister kwam eten dat hij zijn hele familie meegenomen had. Nadat hij klaar was vertrok hij weer de jungle in en kwamen om ons heen overal bomen in beweging en andere apen tevoorschijn die om de beurt voedsel kwamen halen. Van de 24, hebben we ze bijna allemaal mogen zien. Jong, oud, moeders met baby's... het was geweldig. Wat een beesten en wat een belevenis!

's Middags zijn we ook naar een krokodillen farm geweest. Het voeren was een typisch Aziatische show. Een touw gespannen met een stuk vlees eraan waar ze voor moesten springen. Wel lachen om te zien en vooral voor de Aziaten een trekpleister. De terugweg was afzien omdat we een stuk in de felle zon naar de bushalte moesten lopen, maar we hadden vandaag wel deet op én onze poncho bij ons, haha. Over een paar maanden zullen we echt goed voorbereid onze dagen doorbrengen.

Dikke kus vanuit Kuching!

Loes

Dikke kus terug!!

F&F

Lievies,

Fijn weer van jullie te horen en wat jullie allemaal aan het doen zijn...en met de foto's is het beeld helemaal af. Ik reageer even snel tussen 2 vergaderingen door, maar dit moet eerst! Hopenlijk vinden we gauw eenSkype-moment waarop PaMa samen met jullie kunnen babbelen, Liefs veel plezier, XXXX PaMa

cindy

Heerlijk om te lezen al jullie avonturen. Ik moet wel erg lachen op suske en wiske in de jungle. Pas goed op elkaar xxxxxjes van ons uit odeceixe

Gerard

Hey Elma en Marnix

Even vlug een reactie vanuit T werruk, Wah leuk as ik de fotos weer zie (Bako Kuching enz) waar we vorig jaar nog rondliepen. Super, dat jullie het super hebben!
Ik had bij jullie fotosessie wel van Elma verwacht na AAP 1 en AAP 2, AAP 3 (Marnix) zou komen? haha
Geniet Xxx van Gratje en natuurlijk ook van Anja Jimmie en Nona

t.Rion

Hoi (sa)a(m)pies,
wat een heerlijk verhaal weer om te lezen in m'n 'pauze'.. ik kan daar zo van genieten! Avontuurlijke verhalen en die hebben jullie ;) bij de foto ff relaxen dacht ik.. "kijk ze nou zitten, wat een mzzl om zo jong samen in de wereld te mogen turen relax en op je gemakkie" .. jullie boffen maar, geniet vooral verder!!
Zo dan ga ik maar weer werken ; ) haha gelukkig is het weer mooi weer hier en kunnen we de verjaardag van René buiten vieren en ook fijn voor de Kennedy-marslopers!! doeii -X- t.Rion en family

lonja

Hoihoi,
jullie hebben in korte tijd al veel ondernomen na jullie honeymoon time-out! Leuke foto's daarbij!
Melle heeft het nog geregeld over zijn skype-moment met jullie! Hij kan er ff op teren!
Ga zo naar de verloskundige, dus ben benieuwd wat ze te vertelllen heeft over spruit 3... Ben klaar met mijn buik en erg nieuwsgierig naar hem/haar!!! We houden jullie op de hoogte! Geniet!!!
Dikke kus van ons uit Doornenburg

Thijs en Suus

Lonja, wij zijn ook benieuwd naar spruit 3!!! hihi

L&M wat zijn jullie alweer bruin!!! Phoe phoe...!!
Marnix, waar is je buik?? Heb je al van de straat moeten eten? ;) Je moet nog zo lang, dus niet te vaak van de straat eten he! :D

Kus vanuit Veghel!

Lies haerkens

Super leuk om van jullie foto's en verhalen te genieten ! (:
Ik blijf jullie trouw volgen haha !

Liefs, Lisa.

suus

gaaf zeg. ik heb het verhaal serieus gelezen marnix ;)
ik kan niet anders zeggen dan dat ik enigzins jaloers ben.
x

Frank

Hoe relaxed zeg. Staat ook bij ons hoog op de lijst en een JJ+ aap in het echt, heel indrukwekkend! Goed dat de kop eraf is en dat jullie lekker aan het genieten zijn. Nog expats op Borneo gezien (-:! we volgen jullie nu al. Kus uit Amsterdam

fam. klomp!!

hallo lieve mensen!
fijn weer een bericht van die kant te mogen horen en zien wow wat een verhalen en plaatjes!hier gaat alles goed we worden alleen maar dikker hahaha we missen jullie wel hoor en we wachten ook op een skype date joehoe!xxxxxxxxx

Jan Jaap

Wat een fijne berichten, leuk ook dat jullie de familie Swets al hebben bezocht.
Heel eerlijk, ik ben stikjaloers vanachter mijn werkplek.

Liefs JJ en Laurine

P.s. Trouwens Marnix, je lijkt wel een wijf met die oksels!
P.p.s. en Frank jij bent mijn vriend niet meer....

jantje pandje

hey moet ik al geld sturen

fokkejan en andrea

heey! Succes met klimmen morgen, zijn benieuwd hoe jullie terugkomen;)

Dagmar

Hoi Elma en Marnix,

Zo te zien en te lezen gaat het erg goed met jullie en genieten jullie volop van jullie avontuur. Wat een gave trouwfoto's nog zeg. Ik wil jullie heel veel plezier en geluk wensen tijdens deze onvergetelijke ervaring.

Liefs Dagmar (ING Elst) mocht je me alweer vergeten zijn haha