marnixenelma.reismee.nl

Bali, Komodo, Rinca en Flores

Dag lieve mensen,

Op dit moment zitten we in Labuan Bajo en wordt het weer eens tijd om iedereen op de hoogte te brengen van waar we hebben uitgehangen. Na ons vorige bericht zijn we naar Lembongan gegaan. Een eiland voor de kust van Sanur in Bali. Daar wilde wij onze eerste Manta Ray's en Mola Mola vissen gaan zien. In totaal hebben we 4 duiken gedaan. Een daarvan was bij Manta Point en zoals de naam al zegt hebben we hier kunnen genieten van een schouwspel van minimaal 12 Manta Ray's die een uur lang om ons heen hebben gezwommen. Prachtig om te zien! 2 van deze duiken waren bij een punt waar de Mola Mola te zien kan zijn. Deze vis houdt van koud water (was 18 graden), maar helaas had hij een dag vrij toen wij er waren. Conclusie van Marnix was eigenlijk vrij simpel: de Mola Mola houd van koud water, wij niet... we gaan elkaar voorlopig niet tegen komen!

Na deze prachtige duiken zijn we naar Ubud gegaan. Hier zijn we weer voor KOJART aan de slag gegaan. Tweede zending naar Nederland en een goed doel gevonden. Daarnaast hebben we de omgeving van Ubud op de fiets verkend en dat was prachtig. Met name veel mooie rijstvelden en onze bungalow stond er midden in, heerlijk rustig.

Vanuit Ubud zijn we met de bus, boot, bus, boot, bus, boot naar Flores vertrokken. Na 67 uur reizen en wachten waren we op de plaats van bestemming, Labuan Bajo. We wilden ook 2 duiken gaan doen in Komodo en natuurlijk de bekende Komodo Dragons bekijken. Toen we hoorden dat we op het eiland Kanawa konden verblijven zijn we de volgende dag die kant op vertrokken. De 2 duiken zijn er 6 geworden omdat we een nieuwe cursus hebben gedaan. We gaan toch nog veel vaker duiken en met de advanced cursus mogen we dieper en ander soort duiken doen. Het was ontzettend mooi allemaal. Super mooi koraal en heel veel grote en kleine dieren te zien. Ook de nacht duik met een zaklamp was fantastisch om te doen. Een van de andere reizigers maakt filmpjes van de onderwaterwereld. Van hem hebben we als huwelijksreiscadeau een filmpje gekregen van een paar duiken die we met hem hebben gemaakt. Helemaal fantastisch dat we nu kunnen laten zien waarom wij duiken zo fantastisch vinden!

De komende weken gaan we de rest van Flores en wellicht nog andere kleine eilandjesverkennen. We hebben nog tot 25 november en dan loopt ons visum af. Voor die tijd sturen we natuurlijk weer een update.

Voor de rest spreken de foto's en natuurlijk de video wederom boekdelen.

Hele dikke kus vanuit Flores

lonja

Wow!!! Wat een mooie foto's en duikfilm!!! Ff lekker mee kunnen genieten! Zo gaaf! Hopelijk tot snel weer op skype! Daaaaaaaaaaaaag!!!
Kus uit Doornenburg

Mam

Jonge jonge, ben er helemaal stil van. Wát een mooie ervaringen, wat een belevenissen. Heerlijk om mee te mogen genieten. Thanks en kus. Tot gauw weer!!
Liefs. mama

Lucas

Sjongejongejonge jonguh! O en - IVAR - niet alleen je naam zoeken :P

PaMa

Wij genieten hier van de herfstkleuren...buhh, de koraalkleuren en visjes zijn toch mooier!

XXX.

Tinke

Ik vind het supervet wat jullie allemaal doen!knap hoor!duiken zou ik al best eng vinden, laat staan NACHTduiken... Voor geen miljoen!
Gaaf hoor, geniet ze. Ik denk heel vaak aan jullie. Misschien zien we elkaar ergens daar! Dikke kus

Oma uit lierop

Prachtige foto's, kom naauw maar nur huis, ge hebt genoeg gezien, haha (dit zijn oma's woorden)
Alle gekheid op een stokje, Oma wenst jullie nog een gezonde en fijne reis MAAR NIET AL TE LAAAAAAANG. dikke kus, Grrroetjesss, Oma

Anke Roelofs - Schuurmans :)

Hee Levensgenieters!
Wat een gave foto's en mooie verhalen weer!!
Alweer bijna een jaar geleden dat wij naar Nieuw Zeeland vertrokken, maar krijg zo weer helemaal zin in een nieuwe trip..! Have fun & Enjoy! :)

suus en joost

we schrijven bij deze de magische woorden: "ziet er prachtig uit, mooie verhalen, en geniet"! echt mooie foto's zeg, op zich al handel voor Kojart.

Dennis en Monique van Gansewinkel

Wat een genot om iedere keer die prachtige foto's en video te mogen zien!
Wij wensen jullie nog veel reisplezier!

Karin

Hee Elma,

Thanks voor je berichtje op FB. En wat zie ik.. je bent getrouwd. Wat leuk zeg, gefeliciteerd nog! Moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben, wat een geweldige reis zijn jullie aan 't maken! Ga zelf gelukkig in februari weer naar Nicaragua, maar helaas is dat maar voor 2,5 week..

Liefs,

Karin

Hans en Carine

Mooie foto,s ; video en verhaal. Leuk om mee te krijgen hoe het jullie vergaat, Erg interessant. Blijf schrijven en veel succes samen op jullie reis.

John Verhulst

Hoi Marnix ik zie dat je het goed voor elkaar hebt,
Ik heb toch liever dat je terug komt naar Raab en dan ik dan kan gaan.

Ik was even benieuwd of je er nog was of dat je alweer op de terug reis was.

Nou geniet er maar goed van en misschien zien we je nog wels eens.
Groet,
John Verhulst