marnixenelma.reismee.nl

Flores en Lembata

(GMT +7, Ruteng, Bajawa, Riung, Moni, Maumere, Lewoleba en Lamalera)

Hallo lieve mensen,

Nadat we ons duikparadijsje verlaten hadden kwamen we Thomas en Tony weer tegen, een super komisch homo stel dat we op het eiland al hadden leren kennen. We hebben met zijn vieren een auto gehuurd en zijn Flores gaan verkennen. Het eiland is prachtig en de natuur is hier nog bijna ongerept. Zodra je van de hoofdweg af gaat veranderen de wegen in zandpaden met keien erop, maar gelukkig zag onze chaffeur (jaja, heel decadent) hier een leuke uitdaging in.
We zijn begonnen met een waterval om daarna langs prachtige rijstvelden naar een aantal traditionele dorpjes te gaan. In het noorden zijn we naar ‘seventeen islands nationaal park' geweest om er duizenden vliegende honden te bekijken, op verschillende plaatsen te snorkelen en te genieten van een heerlijke bbq op een privé strand. Al blijft het wat vreemd als de kip die je voorgeschoteld krijgt nog in leven was naast je op de boot 10 min eerder...
Daarna zijn we via ‘Blue Stone Beach' doorgegaan naar Kelimutu. Dit zijn drie verschillende kleuren vulkanische meren.
Na deze trip zijn we, je raad het al, weer gaan duiken. In de Maumere-baai hebben we onze eerst Muck-dive gedaan en hele bijzondere kleine diertjes gezien zoals te zien is op de foto's.
Na Flores zijn we afgereisd naar het eiland Lembata (schijnbaar slechts 300 toeristen per jaar). Het transport veranderde van bus naar truck en de verharde wegen naar zandpaden. In het zuiden hebben we het dorpje Lamalera aangedaan. Hier wordt op traditionele wijze op walvissen gejaagd. Een klein bootje en een harpoen gemaakt van een grote bamboe stok is alles wat ze mee nemen. Redelijk dubbel allemaal... We hebben geen jacht gezien, mede omdat ze de week daarvoor al 6 potvissen gevangen hadden. Dit bracht met zich mee dat overal vlees hing te drogen en er verschillende schedels en ruggengraten van deze potvissen op het strand lagen. Het hele dorp stonk dus naar rottend vlees...

We zitten nu in Kuta op Bali in een luxe hotel met veel westers voedsel om ons heen. Dit is ons trainingskamp voor volgende week. De 26e vliegen we namelijk naar Kathmandu in Nepal om ons op te maken voor de trekking in de Himalaya naar Base Camp van de Mount Everest!!! De tocht gaat waarschijnlijk ruim 3 weken duren en wij hebben er heel veel zin in. Weg van de hitte, chaos en muggen. Op naar de kou en sneeuw!

Liefs Marnix en Elma

P.S.: Er is blijkbaar wel mobiel bereik in de Himalaya

F&F

joepie, we zijn de eerste met reageren....en wat is het weer mooi! Dit eiland komt ook op ons verlanglijstje.
Veel klimplezier in Nepal.

XXXXX

lonja

Hoihoi!
Lekker aan het bij-/aankomen in Bali!?! Wat vetreserves tegen de aankomende kou!!! Heel, heel, heel veel succes daar op de Mount Everest!!! Zetemop!!!
Unieke verjaardagsplek!!! Hopelijk kunnen we je live feliciteren Elma!
Dikke kus uit Doornenburg

Loes

Suuuper mooie foto's! Ben trots op jullie! Geniet in Nepal... (jullie zijn op hetzelfde moment in Katmandu als Mevr Mesman! Zij vertrekt vrijdag.) xxxxxxx

Ton Stoffelen

Mount Everest!!! toe maar zeg......veel plezier

Hans en Carine

Weer een leuk bericht en zeer mooie foto,s. Wij vinden het allemaal prachtig. Echt ongelovelijk. Succes op de Mount Everest. Zijn er nieuwsgierig naar. Groeten van osn.

Yvonne

Hoe gaaf is reizen..?! Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier in het prachtige Nepal.
Liefs Yvonne (vriendin Renee)

T. Rion

Moooi.. mooi.. mooi.. Geniet lekker verder van jullie avontuur en succes op de Mount Everest!! Grtzz Xx ons

Helmy van Bussel

hallo mensen van het goede leven,

Wat maken jullie toch ontzettend veel leuke dingen mee. Het blijft mooi om te zien dat jullie het goed hebben en er ook nog zo gelukkig uitzien! Elma wat zie je er mooi uit met je korte koppie en Marnix met je afgetrainde lijf. Nu gaan jullie aan een zware klim beginnen.Wij wensen jullie heel veel succes en zorg dat je weer heelhuids en gezond beneden komt. De groeten en een dikke kus van ons allemaal.XXXX

Rob Hennie Kevin

Weer een leuk bericht en weer mooie foto,s

Leuk om weer jullie verhalen te lezen

De groeten uit Den Bosch Rob, Hennie, Kevin

Angelique Simon

Hoi wereldreizigers,

ik lees dat jullie het geweldig naar je zin hebben en dat er aan werken nog steeds niet gedacht wordt. Dat lijkt me toch wel heel prettig, he Marnix krijg je zoveel bij RK dat je hier nog steeds van kunt leven.
Nog heel reisgenot.

Met mijn gaat het goed hoor, zit nog wel thuis maar het komt goed.

Groetjes Angelique

OMA oit lierop

Ha Elma ( en Marnix),

Hier met Oma uit Lierop, van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je al aan het topje van de Berg? Of ben je er vanaf "gekiepeld" haha. (oma zit bij ons El). Ik heb het liefst dat Jij, Cindy, Suus allemaal maar naar huis komen (nr Lierop), ik vind het maar niks. (zei Oma met een lach).

Fijne verjardag en dat je nog veel moois mag zien tijdens je/jullie vakantie. een verjaardgsknuffel van Oma. Doeiiii

Oma oit Lierop

Hoi Elma en Marnix,

Ik heb als verjaardagscado'tje jullie extra fotoruimte gecreeerd, kan wel unne taart opsturen maar dan staat er zo veel haar op dat Marnix jaloers wordt as hij in de spiegel kijkt, hihi. Kusjessssss van Oma oit LierHup

T.Rion en family

Hoi Elma en Marnix,

Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag en nog met de geboorte van Lucas niet te vergeten!! mooi nieuws : )
Hier veel kerstgezang voor a.k. Kerstconcerten morgen
en zaterdag.. Wel zin in :) jullie ook al in kerstsferen of
nog helemaal niet? We lezen het wel weer.. Grtzz.

Fam van Bussel uit Zummere

Ha die Elma en Marnix,
Alles goed met jullie? De berg overwonnen of hoe ver zijn jullie? Elma van harte gefeliciteerd met je verjaardag en met de geboorte van Lucas. Hij lijkt toch sprekend op Cindy, mooi om te zien. Fijne feestdagen gewenst waar jullie het ook vieren. Hier is alles goed. Een dikke knuffel en de groetjes.