marnixenelma.reismee.nl

Himalaya's, Nepal

(GMT +5:45, Kathmandu, Lukla, Namche Bazaar, Tengboche, Dingboche, Lobuche, Gorak Shep, Dzongla, Tangnak, Gokyo, Dole, Namche Bazaar, Lukla, Kathmandu).

Namaste lieve mensen,

Hier ons eerste bericht vanuit Nepal. Vanuit Bali zijn we via Kuala Lumpur en Dhaka (Bangladesh) in Kathmandu aangekomen. Aangezien het al winter is hier moesten we snel zijn om de sneeuw en de extreme kou in de bergen voor te zijn. We hebben dan ook meteen warme outfits, vergunningen, vliegtickets en een doos Snickers gekocht en zijn op 2 december vertrokken naar Lukla om te beginnen aan een tocht door de Himalaya's. (Dit filmpje laat goed zien hoe je in Lukla aankomt en vertrekt: http://www.youtube.com/watch?v=DqgZvb37NX0.)

In totaal hebben we 18 dagen door de Himalaya's getrokken, ruim 150 km gelopen en 6710m geklommen (en gedaald). Het was in een woord: fantastisch! We liepen van guesthouse naar guesthouse en hoe hoger we kwamen hoe primitiever het werd. Overdag stralende zon, maar over het algemeen ijskoud, vooral 's avonds waarbij de temperaturen ver onder nul uitkwamen! Op dag 4 kwamen we al boven de boom- en wolkengrens wat het uitzicht volledig veranderde. De eerste hoogtepunten waren Kala Patthar (5550m), het uitzichtpunt voor Mount Everest en natuurlijk Everest Base Camp (5300m). Vooral deze laatste was heel indrukwekkend, net of je het einde van de wereld bereikte. Via de ChoLa Pass (5360m) zijn we overgestoken naar een andere vallei om naar het tweede uitzichtpunt GokyoRi (5340m) te gaan. Hier was het uitzicht op Everest nog beter zelfs. En het was natuurlijk niet slecht om 4 van de 6 hoogste bergen ter wereld op je verjaardag te zien! Na deze berg was het helemaal gedaan met klimmen. Elke cel in ons lichaam schreeuwde om naar beneden te gaan en meer zuurstof te krijgen! De tocht was super mooi, erg zwaar (zeker met volle bepakking), maar zeker de moeite waard!

Terug in Kathmandu is het heerlijk om weer een warme douche te kunnen nemen (lang leve de natte doekjes!) en normaal onder de dekens te slapen zonder een -30 graden slaapzak! Voorlopig vermaken we ons nog goed in Nepal en er is nog een hoop te zien. Tevens hebben we een visa voor India in de pijplijn zitten, dus we hebben nog genoeg in het vooruitzicht. In ons volgende bericht zullen we meer van Nepal laten zien, nu laten we het, gezien de selectie uit 1750 foto's, bij de Himalaya's. Ze spreken wederom voor zichzelf!

Dikke kus vanuit Kathmandu.

P.S.: Bedankt voor alle berichtjes en mailtjes op mijn verjaardag. Thanks!!!!

---> VOOR IEDEREEN: ALVAST FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GOEDE JAAR WISSELING!!!

Loes

Heeel Gaaf! xxx

tinke

ik had de fotos vanmiddag al even in mijn studie pauze bekeken... heb ook maar meteen op tickets gezocht.. we moeten binnekort ff met zn vieren skypen. Ik wil ook weer zoooo graag! kuskuskus

tinke

het mag duidelijk zijn: ik vind het jaloersmakend gaaf...

Margreet

Wat een heerlijke verhalen, lijkt me prachtig daar!
Jullie ook fijne dagen en een spettert oud en nieuw gewenst en weer een mooi jaar gewenst!!

Liefs ons

Margreet

spettert moet natuurlijk spetterend zijn!!

marijkevan eijk

heb foto ontvangen van cindy en haar kindje proficiat tante Elma en ome Marnix en nog veel plezier .

lonja

Hoihoi,
wat stoer dat jullie dit hebben gedaan! Petje af! Nu iets meer relaxen?! Hebben jullie verdiend!!! Indrukwekkende foto's! Hele fijne feestdagen en hopelijk tot snel op skype!!!
Kus jullie zus!!!

Angelique

Hallo wereldreizigers, wat een mooie foto's en weer een mooi reisverhaal. Jaja ik lees het altijd soms zelfs een paar keer, lees en zie wel dat jullie heel erg genieten van je avontuur. Wacht altijd weer af waar julliede volgende keer zitten op de aardbol. Waar en in welke land zijn jullie van plan om de jaarwisseling te vieren.
Een prettige jaarwisseling en dat jullie in 2012 maar net zoveel genieten van jullie reis.

ps alles goed hier hoor ben goed op weg met het herstel hoop, werk paar uur per dag van huis uit en hoop volgend jaar weer op de vestiging roosendaal te kunnen beginnen.

Pim

Ha Marnix en Elma,

Zo nu en dan eens ff kijken waar jullie uithangen. Wooow, super hoor! De himalaya staat ook zeker op mijn verlanglijstje :) Het huisje hier is volledig in kerstsferen. Heb het hier nog prima naar mijn zin. No worries!

Voor jullie fijne feestdagen daar en een goede jaarwisseling!

Groetjes, Pim

PaMa

Lievies,
Wat een mooi reisverhaal weer met prachtige foto's vooral die van de Mt Everest in vlammen......1e prijs Overall. We waren weer even met jullie op pad. Gelukkig morgen weer even kijken op Skype! Tot morgen 09.00 uur! Welterusten XXX

Peggy

Prachtig prachtig prachtig.....

Dikke proficiatten nog voor je verjaardag en jullie mooie neefje!
Hele fijne warme feestdagen samen en op 2 januari is het nieuwjaarswensen bij ome John en tante Thea :-)
X

Har en Will

We hebben zojuist jullie foto's bekeken, we waren lekker dichtbij!

Lieve groetjes en een hele dikke kus van Har en Will !!!

RJ & Jo

Hey luitjes,

Vette foto's hoor!! Echt gaaf die hoogtes daar in Nepal!
Nu al een overgetelijke reis!! Wellicht moeten we toch maar even gaan kijken daaro.
Fijne kerst en een knallend nieuwjaar (dat laatste moet wel goedkomen met al die geesten die verjaagd moeten worden daar in Azie!) :-)

groeten!

Ada en Henri

Hallo Marnix en Elma,

Hier weer eens een berichtje uit Pannerden.
Wat een prachtige foto's uit Nepal en zo te zien hebben
jullie niet stil gezeten,ha,ha. We kijken uit naar het
volgende verhaal en foto's. Geweldig hoor, wat jullie
allemaal zien en beleven.
Wij wensen jullie fijne feestdagen daar in de rimboe en
alvast een heel gelukkig en voorspoedig nieuwjaar.

Groetjes en liefs van de Veerdam.