marnixenelma.reismee.nl

Nepal

(GMT+3,5 Kathmandu, Pokhara, Chitwan)

Lieve mensen,

Allereerst voor iedereen een Gelukkig Nieuwjaar en de beste wensen voor 2012!!!!!

Na een paar weken zijn onze spieren weer tot rust gekomen. Omdat we een visum voor India moesten aanvragen zijn we nog een week in Kathmandu gebleven. Hier hebben we voornamelijk veel gegeten. Het schijnt dat je lichaam boven 4000m toch wat anders functioneert waardoor je als je weer op zeeniveau bent je alleen nog maar honger hebt.
Met het visum voor India op zak zijn we daarna vertrokken naar Pokhara. Een kleinere stad aan een meer waar wij de kerstdagen hebben doorgebracht. Buiten een klim naar het uitzichtpunt hebben we hier vrij weinig gedaan naast wat rondbanjeren.
Onze laatste bestemming in Nepal was Chitwan. Een nationaal park waar nog meer dan 500 neushoorns in het wild leven. Deze kun je gaan zoeken door een tocht te doen op de rug van een olifant. Doordat je op een olifant zit zijn dieren niet bang voor je. Zo hebben we bijvoorbeeld veel herten, apen en wilde zwijnen van dichtbij gezien. De neushoorns bleven helaas nog goed verstopt. Wij geven niet zomaar op en besloten daarom wat zwaarder geschut in te zetten: de Jeep. Tijdens deze tocht met 3 Indiers en 2 Nepalezen hebben we 4 neushoorns gespot!

Na dit nationaal park hebben we in totaal 19 uur in de bus gezeten naar Varanasi in India. Aangezien India een verhaal apart is zullen we hier in het volgend bericht meer over schrijven en vooral ook laten zien (ruiken lukt gelukkig voor jullie niet, haha).

Dikke kus uit het bizarre India

Suus

Wauw, die neushoorn is inderdaad lekker dichtbij!
En dat vieuwpoint is echt prachtig en gaaf!! Zijn jullie uiteindelijk niet wezen paraglyden? Want El, misschien 'wilde' jij dat toch doen? ;) Of wordt dat pas in Australië..?

Dikke kus!

Suus

PS: gefeliciteerd met jullie nichtje Romé, wat geweldig leuk!!! Mooie foto, wat zijn ze toch lief als ze zo klein zijn! hihi.

PaProRail

Lievies,
Het eerste wat ik op het werk doe: nieuwe verhalen, foto's ? En weer te laat in de vergadering (ze gaan het begrijpen), maar wat een mooie foto's en belevenissen weer, dat wordt telkens maar weer overtroffen, of gooi je de saaie opnames weg...? Wat ik vanuit een regenachtig (+ storm en 12 graden!) Utrecht op deze site zeggen wilde: een gelukkig nieuwjaar, gezondheid, mooie reizen met mooi horizonnen! Namens de hele club hier.
Liefs XXX

manda.van.tussenbroek@raabkarcher.nl

Marnix & Elma, de allerbeste wensen voor 2012. Ik geniet nog steeds van jullie foto's en verhalen, wat geweldig om mee te maken, een bagage voor jullie verdere leven. Ik kijk uit naar wat jullie allemaal nog mee gaan maken. Hartelijke groeten vanuit Tiel Manda

Hans en Carine

Elma en Marnix. De beste wensen en veel gezondheid het komende jaar. Wij blijven de mooie verhalen en foto,s volgen en genieten ervan. Ga zo door en pas goed op jullie zelf. Verder nog een nieuwtje uit het Zevenaarse. Wesssel en Mirjam hebben er weer een schitterende dochter en wij kleindochter bij gekregen op 22 december 2011. Bridget. Groeten van de trotse opa en oma.