marnixenelma.reismee.nl

Amazing India!

(GMT +5,5 uur; Varanasi, Agra, Delhi, Kuhri)

Lieve mensen,

Na bijna een maand in India is het weer tijd voor een update. Alleen... Hoe gaan we India nou eens omschrijven, haha!

Als vuurdoop zijn we in Varanasi begonnen. Deze oude stad is gebouwd op een van de meest heilige plekken in India langs de Ganges. Vanuit het Hinduisme geloven ze dat als men hier dood gaat de cyclus van wedergeboorte doorbroken wordt. Veel oude mensen komen dan ook naar de stad om dood te gaan. Daarnaast is Varanasi, de plek om over de Ganges uitgestrooid te worden. Langs de rivier wordt er dan ook 24 uur lang ceremonies gehouden en gecremeerd. Varanasi is groot, nostalgisch, armoede, chaotisch, sfeervol, vol met koeien, stinkend, indrukwekkend, druk, kleurrijk en nog veel meer. Kortom heel veel India op een plek.
We hebben hier met een leuke club mensen ook oud en nieuw gevierd en aftellen op de hoofd Gadh (trap naar het water) was erg speciaal. Aangezien het een geslaagde avond was werd er besloten om ook het nieuwe jaar samen te vieren. Er was alleen een factor die Varanasi nog erger maakte die geen van ons voorzien had; regen, heel veel regen... Maar we hadden ergens afgesproken, dus we moesten de deur uit. Niet normaal hoe de stad eruit zag; tot in je enkels in een soep van stront en afval... Van te voren zeiden mensen dat je de ene dag van India houdt en de andere dag India haat, nou dat laatste toen heel erg!

Na 6 dagen vol impressies zijn we naar Agra gegaan om de Taj Mahal van dichtbij te gaan bekijken. Op internet al veel plaatjes gezien, maar van dichtbij wel heel erg indrukwekkend. Naast de Taj Mahal staat er onder andere een mooi oud fort en een miniatuur (proef-)versie van de Taj Mahal.

Na een paar dagen Agra zijn we richting de hoofdstad Delhi gegaan en met 13 miljoen inwoners (op papier) kon het ook niet anders dan weer een gezellige drukte worden. We hebben hier een aantal dagen door de stad rond gelopen en zoals menig wandeling in India hebben we veel indrukwekkende (en bizarre) dingen gezien. Het rare is dat je aan een hoop dingen went. We konden merken dat we al een tijdje in India waren en soms moesten we ons er bewust van maken wat we nou toch weer allemaal om ons heen zagen...

Vol van de grote stad zijn we richting de Thar Woestijn gegaan. Ongelooflijk wat een rust... We hebben de rugzak in Kuhri neergezet en zijn met een club van 7 (plus 5 Indiërs) per kameel richting het zand gegaan. Kampvuur, goed eten, leuke groep, slapen onder de sterren hemel, etc. Helemaal top!

We zitten inmiddels in Junagadh in de provincie Gujarat. In dit gebied is veel te zien en te doen, maar daarover later meer. Morgen staat de Girnar berg op het programma: 10.000 trap treden... Kijken of we nog kunnen klimmen!

Dikke kus vanuit India

PaMa

Zo snel na het Skypen een verhaal weer op de site! Goed gedaan en gelukt! Skypen ging verrassend goed vanuit India, we waren blij jullie weer te zien en het ziet er allemaal goed uit! Ga zo door! Liefs PaMa

Loes sw

Top, indrukwekkend, gaaf, mooi.... dank je wel voor de uitgebreide foto rapportage. Heel gaaf. Dikke kus voor jullie!

Willem

Die reclame was Increadible India toch, hahahaha. Ziet er goed uit!

Margreet

Liever El en Marnix,

Ooohhhh wat is de wereld toch mooi!!!!! Prachtig om door jullie ogen/camera te kunnen mee genieten, vooral de dessert lijkt me echt een bijzondere ervaring, super zeg!!
Geniet ervan en van elkaar, hier gaat alles goed, we missen jullie al wel hoor!! Tot snel, zou een logische afsluitingen zin zijn maar in jullie geval tot ooit!!! Dikke kus Margreet en Henk

lonja

Net klaar met werken en heerlijk kunnen ontspannen bij jullie foto's en verhalen! Wat een beleving op een kameel door de dessert!!! Gaaf!
Hopelijk hebben we snel een herkansing voor een skype-date!!!
Liefs Lonja

PaMaL

Hallo lieverds, wat is het weer fantastisch om mee te mogen genieten! Een kléine indruk krijgen we wel hoor. Enjoy your life...... Liefs van mamaL