marnixenelma.reismee.nl

Incredible India!

Hallo lieve mensen,

In ons vorige bericht hadden we al geschreven dat we de Girnar Berg in Junagadh zouden gaan beklimmen. We kunnen inmiddels melden dat dat gelukt is; 10.000 treden in de hitte! Het uitzicht en de fysieke uitdaging was zeker de moeite waard.

Na een aantal dagen Junagadh zijn we richting een klein dorpje gegaan, genaamd Sasan. Dicht in de buurt lag een nationaal park waar de laatste, in het wild levende, Aziatische leeuwen te spotten zouden zijn. (Twee weken eerder wisten we niet eens dat er in Azie nog leeuwen leefden...) We hebben 8 leeuwen mogen zien!!!

Het mooie, rustige en 'schone' Sasan werd daarna verruild voor Mumbai... Klein verschil! Gelukkig konden we merken dat we al een geruime tijd in India waren en hebben we zelfs in Mumbai genoten. De stad heeft veel te bieden en door al de chaos en stank is er veel te ondernemen. Zie foto's.

Elora en Ajanta zijn twee dorpen in de buurt van Aurangdabad, met ieder grotten in de buurt uit de oudheid. Vanuit Mumbai zijn we naar Aurangdabad gegaan en vanuit daar hebben we dagtripjes ondernomen. Eerst naar Elora. Elora heeft 34 grotten die gemaakt zijn tussen de 6e eeuw AD en 10e eeuw AD en bevatten zowel Boedistische, Hindoeïstische en Jain tempels. De grotten zijn allen met de hand uit de rotsen gehakt en 1 van de 34 tempels is de grootste monolithische tempel ter wereld. Twee dagen later zijn we naar Ajanta gegaan. Hier hebben ze 30 Boedistische grotten die gemaakt zijn tussen de 2e eeuw BC en de 6e eeuw AD.

Dat India een land van contrasten is wisten we al, maar toen we in Goa aankwamen waren we toch weer verrast; overal veel te dikke, veel te oude Russen, in veel te weinig kleren... Aangezien dit ons eerste strand en zee na twee maanden reizen was, namen we ze voor lief en hebben we 5 dagen niets anders gedaan dan op het strand liggen! Heerlijk! We hadden de zee gemist!

Inmiddels hebben we de zoveelste nachtbus gepakt en zitten we in Hampi. Het is hier ongelooflijk warm en de omgeving is fantastisch. Het landschap ligt vol met grote rotsblokken, met daarin rivieren en wederom veel ouden tempels (14e eeuw). Wederom een mooi gebied om dagen doorheen te banjeren.

Morgen pakken we de bus naar Bangalore, met als eindbestemming Cochin in de provincie Kerala. Als we onze medereizigers mogen geloven beloofd dit weer erg mooi te worden!

Dit was 'm weer voor nu, hier gaat alles nog steeds erg lekker. We missen jullie wel en zouden graag een weekendje overvliegen, maar voorlopig zit dat er gezien onze plannen nog niet in.

Dikke kus van ons beide!

P.s.: We hebben inmiddels onze eerste sollicitatie voor Australie de deur uit gedaan; het zou namelijk mooi zijn als we al ergens aangenomen zijn voordat we die kant op vliegen.

PaMa

Lievies, inderdaad wat een ongelooflijk en adembenemend deel van de wereld zitten jullie toch....hoe meer verhalen en foto's op jullie site hoe beter het lukt om deze M&E-loze periode door te komen. (Skypen telt voor ca 25% aanwezigheid) XXXXXXX

MaHe

Jullie komen er nog goed vanaf met die 25%...........
Maar de verhalen zijn weer fijn om te lezen en de foto's maken veel goed.
Alle liefs en tot gauw weer. zeker ook van papa,
xxx mama

Suus

Nou, alweer mooie verhalen en foto's! Wat me opvalt is dat jullie vaker zeggen dat jullie gaan proberen iets te zien, maar dat jullie altijd zoveel geluk hebben! Nu ook weer met die leeuwen. Eerst met al die apen. Volgens mij zijn jullie maar 1 x ergens extra naartoe gemoeten omdat het niet was gelukt..., jullie geluksvogels!

El, toen je door het gaatje kroop, heb je toen ook iets gewenst? Wat?!?!??!!????!?! ;-)

Marnix, ik ben het met jullie pa en ma eens. Skypen stelt voor 25%. Maar..., omdat het volgens mij bijna 2 maanden geleden is, staat mijn peil op -5%. Dus..., zullen we binnenkort eens proberen te skypen???

Xx

Loes

Wow, te gek weer! Hampi lijkt me echt super. Geniet en succes met solliciteren... al klinkt dat wel heel gek! haha.

Anke

Wat een ongelofelijk gave reis zijn jullie aan het maken! Enjoy! :)