marnixenelma.reismee.nl

Bye bye India!

(GMT +5,5 uur; Allepey, Varkala, Kanyakumari en Chennai)

Lieve mensen,

Twee en een halve maand in India en we vinden het tijd om weer door te gaan. Een beetje zelfbescherming laten we maar zeggen, we willen niet te lang blootgesteld worden aan de Indiers en te veel gebruiken overnemen...

Na ons laatste bericht hebben we twee nachtbussen achter elkaar gehad om wat kilometers te maken richting het zuiden. Na een dag wachten in Bangalore stond provincie Kerala op het programma. Aangezien de buschauffeur ons niet wakker gemaakt had waren we al ruim 3 uur verder dan de plaats waar we naartoe wilden. Toen maar besloten om meteen door te gaan naar Allepey. Hier zouden we een club andere reizigers treffen om op een woonboot de backwaters te gaan verkennen.

De backwaters en omgeving waren prachtig, tropisch en groen. We hadden met 9 man een grote luxe boot met boven en onder een dek waar we heerlijk konden zitten. 3 keer per dag werd er een heerlijke maaltijd voor ons bereid, het enige wat we hoefden te doen was genieten. We hadden een gezellige club op de boot en zijn uiteindelijk 3 nachten gebleven met z'n allen.

Daarna is de hele club verhuisd naar Varkala. Een strand wat veel beter is gebleven dan in Goa. Boven op de rotsen is een hele straat vol restaurants en shops en beneden alleen zandstrand. Wederom een plek waar de schouders en enkels niet bedekt hoefden te worden, dus we hebben een aantal dagen heerlijk aan het strand gelegen. Marnix heeft op de valreep nog cricket leren spelen wat erg gewaardeerd werd door de Indiërs. Elke dag werd er even een balletje geslagen.

Een paar dagen terug waren we in het puntje van India. Hier komen 3 oceanen samen en ook al is dat niet te zien, natuurlijk leuk om er even geweest te zijn.
Vandaag vermaken we ons een dag in Chennai om morgen het vliegtuig in te stappen naar de Filippijnen. Het staat al zo lang op ons lijstje en ligt op de route naar Australië. Eerlijk is eerlijk... we kunnen het niet laten om nog even een paar duiken te doen voor we volle bak aan het werk gaan.
Daarna zijn we er helemaal klaar voor!

Hele dikke kus van ons!

lonja

Hoihoi!
Op naar de Fillipijnen! Ben weer benieuwd wat dat land jullie gaat brengen! Wij hebben gister op verzoek van Melle indiase rijst gegeten... pittig! Melle snapte wel waarom jullie naar ander eten verlangden haha!
Heel veel reis-/duikplezier! Tot skype! Liefs lonja en de rest

Femmi

Nu uit 's-Heerenberg als eerste!!
Ik zal blij zijn als jullie weer aan het werk gaan....het wordt weer tijd....ik kan de mooie verhalen en foto's niet meer verwerken. Toch veel liefs, een jaloerse mama.....

Loes

Hele dikke kus terug!

pamaL

Ha lieve reizigers,
wat een mooie plaatjes weer, krijg soms wel spontaan honger van al dat lekker eten.
En jullie genieten nog volop. Ga zo door!!
Doen wij ook. Vandaag jullie spulletjes uitgezocht, ga ze ws dragen als ik ga wandelen..... tot gauw weer, liefs pamaL

Femke

Wat ziet dat er goed uit allemaal....Jaloers hoor! Veel plezier op de Filipijnen.XX

Susanne

........ speechless! En jaloers, vooral als je het mailtje tijdens werk binnen ziet komen! Zucht... Geniet! En marnix ik zag nog in mijn outlook staan dat je al heel snel jarig bent!

Hans en Carine

Mooie verhalen. Net wat Femmy aangeeft, nu maar eens aan het werk. Wat voor werk trouwens?. Hebben wij iets gemist? We horen het wel. Succes jullie en groeten uit Zevenaar

Femke

He luitjes! Jullie vermaken je goed, lees ik. Erg leuk om steeds zo op de hoogte te blijven van jullie reis!

Groetjes uit Utrecht,

tante Wies

Hoi El en Marnix,

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen, en mooie foto's te zien.
Blijf er van genieten saampjes.
Dikke kus van ons uit Lierop. En natuurlijk ons omaatje ook.

cindy

Filipijnen... Ik heb er de google maps en wikipedia maar weer eens bijgepakt. Ik weet dat het bestaat, maar ben erg benieuwd naar hoe het eruit ziet. zal vast weer smullen van de foto's :)

Ruud van der Berg

Marnix, ik heb nog niet zo veel van me laten horen dus laat ik nou eens de eerste zijn die reageert op de bijzondere dag van vandaag: hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Elma natuurlijk ook en maak er een fijne dag van. Ruud.

Henri en Ada

Ha, die Marnix en Elma,

Marnix van harte gefeliciteerd met je verjaardag en jij
Elma natuurlijk ook met je mannetje. Maak er daar waar
jullie nu zijn een gezellige dag van. Lekker met een
borrel en vooral veel vette HAPPEN!!!!!!!
Indien aanwezig natuurlijk, want die koppies van jullie
zien er wat magertjes uit, ha,ha.
Wij wensen jullie een voorspoedige reis naar de
Filippijnen en wachten weer op de leuke verhalen en
geweldige foto's.
Heel veel groetjes en vooral veel liefs van de Veerdam.

Frank

Hey Marnix!

Alles goed? Zo te zien wel! Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van!

Geniet ervan!

Groetjes Frank H.