marnixenelma.reismee.nl

Verrassend Palawan!

Lieve Mensen,

Dit bericht is in Darwin, Australië geschreven. Gisteren zijn we hier aangekomen en hebben ons meteen op de arbeidsmarkt gestort. Het resort op Frasier Island waar we gesolliciteerd hadden laat chronisch verstek gaan in het terugbellen, dus laten we die optie voor wat het is. Via een job-centre hebben we maandag een gesprek met de HR-afdeling bij een organisatie die in Arnhemsland met Aboriginals werkt. We zijn twee rondes door dus het ziet er hoopvol uit. In eerste instantie ging het om werk in een supermarkt, maar er werd al gesproken over meerdere opties; we gaan het wel zien... Het verdient in ieder geval erg goed! Worden we daar aangenomen dan vliegen ze ons zo snel mogelijk die kant op.

Tussen het laatste bericht en nu zit slecht drie weken waarin we enkel op Palawan, Filippijnen zijn verbleven. Onze eerste gedachte was; ff nog drie weken 'vakantie houden' na India voordat we aan de slag gaan in Australië. Dit bleek achteraf niet het enige te zijn geweest wat we daar gedaan hebben. Voor degene die het nog niet meegekregen heeft: we hebben daar een stuk strand gekocht!!!
Het gaat om 30% eigenaarschap van een stuk grond van 13.400m2 die wij geheel tot onze beschikking hebben. Het ligt een uur rijden vanaf El Nido en is nog geheel ongerept. Wit strand, palmbomen, rotsen, jungle, turcoise water; helemaal top! De bedoeling is om na dit jaar in Australie (en mijn nichtje in New Zeeland bezocht te hebben) terug te gaan naar de Filippijnen en te beginnen met de bouw van een resort, een restaurant, een duik- en een surfshop. Niet decadent, maar zoals Elma het vaak zegt; gezellig! Voor (meer) foto's zie www.dulibeach.com! We beseffen ons terdege dat dit een ingrijpende beslissing is, maar ook echt iets wat we allebei erg graag willen. Voordat we de papieren tekenende hebben we met onszelf afgesproken dat we in ieder geval 2 maanden per jaar naar Nederland willen (blijven) komen om familie, vrienden en bekende in levende lijven te kunnen blijven zien.

Palawan is een tropisch eiland in de Filippijnen dat qua oppervlakte bijna net zo groot is als Nederland en er wonen in totaal 700.000 mensen. 210.000 daarvan wonen in de hoofdstad Puerto Princesa. En de rest woont verdeeld over het eiland. In Puerto zijn we een aantal dagen verbleven en hebben we onder andere de ondergrondse rivier van Sabang bekeken (Meer dan 8 km lang en sinds kort een van de nieuw verkozen natuurlijke wereldwonderen). Een van de meest toeristisch plekken op Palawan is El Nido in het noorden van het eiland (30.000 inwoners) en heeft vlakbij onwijs mooie eilanden / stranden liggen. Het duiken daar is erg goed en er is veel onder water te zien. Dit is dan ook de plek geweest waar we in totaal 16 dagen zijn verbleven en menig duik hebben gedaan. Naast het aantal keer huren van een motor en langs stranden lopen hebben we weinig actief gedaan. We zaten daar in een mooi guesthouse met erg vriendelijke mensen en gasten waar we ons erg goed mee vermaakt hebben.

Lieve mensen, we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

Dikke kus,

Elma en Marnix

Loes

Mooie plannen en suuuuper foto's! Binnenkort weer een keer skypen als jullie gesettled zijn. xx

PaProRail

Diepe Zucht.....Alhoewel, mooie vacature timmerman in het vooruitzicht....Goed bezig!

manda

hallo, grootgrondbezitters, ha, ha Dit ziet er weer heeeeeel bijzonder uit. Laat maar weten wanneer e.e.a gereed is kunnen we de reis boeken !!

Buurman

GENIAAL MAN!!!!

Margreet

OOOhhhhhh, helemaal geweldig, gefeliciteerd met deze grote stap, echt super hoor!! Ziet er werkelijk prachtig uit!!
Kus gree

Frans Ooms

Wow, wat een goed plan zeg! Zorg je wel dat de bouwmaterialen van Raab gebruikt worden?
Mooie ple om onze padi weer eens nieuw leven in te blazen!

Angelique

Gefeliciteerd met de aankoop, laat maar weten wanneer het resort klaar is, dan ga ik zeker proberen om een keer langs te komen.
Succes met het vinden van een job in Australie.

T.Rion & family

Goh wat een avonturen, veel succes gewenst met al jullie nieuwe plannen!! Het klinkt geweldig : )

Angelique

Hoi Hoi, Al even niets gehoord.
Vakantie vieren voorbij, al aan het werk in Australie. Dan wordt het weer druk, geen tijd meer om te relaxen en er op uit te gaan of nemen jullie daar toch wel de tijd voor.

Hier alles goed hoor, werk weer ca. 20 uur per week.