marnixenelma.reismee.nl

Maningrida

Lieve mensen,

Na alweer negen weken hier in Maningrida te zijn, is het weer eens tijd voor een kleine update.

We hebben de afgelopen weken weer veel uren gemaakt en de teller gaat de goede kant op. De mensen van de Bawinanga Aboriginal Corporation zijn erg tevreden met ons en zelfs zo, dat we promotie gaan maken! E.e.a. moet nog op papier gezet gaan worden maar het beloofd in ieder geval financieel en mentaal erg aantrekkelijk te worden. Elma wordt management assistent en Marnix assistent retailmanager. Krijgen een eigen huis, auto en een hoop meer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden.

Een onderdeel van de supermarkt is de 'Tuckerrun', of te wel; voedsel naar de Aboriginals in de afgelegen gebieden brengen. Dit is nu een tweewekelijks taak voor Marnix (en Jim) geworden. Met twee jeeps vol met boodschappen en een kassa met satellietverbinding de rimboe in. De foto's spreken voor zich en onvoorstelbaar bijzonder om te mogen doen.

Daarnaast vermaken we ons nog erg goed met vissen en BBQ-en. Helemaal nu we onze eigen drank vergunning hebben en we dus ook iedere twee weken ons eigen bier kunnen ophalen.

Er zitten ook een paar foto's bij van een ceremonie, waar we bij aanwezig mochten zijn. Jonge jongens ondergaan een hele ceremonie die dagen kan duren voor dat ze zich zelf eindelijk man mogen noemen.

Nu we eenmaal een aantal weken hier zijn beginnen we meer te ontdekken van de Aboriginal cultuur. De mensen zijn wat opener en vooral van collega's krijgen we veel uitleg over gebruiken. Alles wat we tot nu toe gehoord en gezien hebben is nog maar het topje van de ijsberg en beloofd nog veel interessante ontdekkingen. Kort en krachtig uitleggen wat we allemaal zien en horen blijft lastig. Er komt te veel politiek bij kijken...
Hoe dan ook, wij vermaken ons hier prima en verwachten hier voorlopig nog wel even te blijven.

Dikke kus uit Maningrida,

Marnix en Elma

Angelique

Hoi Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben, gefeliciteerd met de promoties.

Jullie doen het beter als het Nederlands Elftal, vanavond verloren van Denemarken met 0-1.

Rob Hennie Kevin Elke

Goed om te zien en lezen dat het goed gaat met
Jullie en dan nog wel promoties foto zijn weer leuk om
Naar te kijken ik zeg het weer geniet er van
Groeten uit Den Bosch

Marga en Ruud van der Berg

Jullie zijn echte ontdekkingsreizigers, leuk voor ons om de foto's te zien van een onbekende wereld. De natuur ziet er prachtig uit en de vismaaltijden lijken heerlijk. Gefeliciteerd met jullie succes!

Loes

Fijn om te horen dat het goed gaat! Dikke kus!!!

Margreet

Wat gaaf zeg!! Weer mooi om te zien wat jullie doen en dat jullie zo wat kunnen bedragen aan de aboriginals!
Good luck en dikke kus Margreet&co

Thijs en Suus

Hey M&E, wat mooi om jullie verhaal te lezen en super om de foto's te bekijken!!
Vooral de foto's met de 'SRV-wagen' in de ongerepte natuur zijn top!!

Geniet er nog van en succes met de nieuwe functies;)
Ps. wij missen Elma op de foto's.

Groetjes en een dikke kus uit het pittoreske Veghel

Helmy van Bussel

Ha Elma en Marnix,
Wat geweldig om te horen en te zien hoe jullie daar leven. Het lijkt wel de onbewoonde wereld.Dat jullie daar zo opgenomen worden,dat is wel heel bijzonder. En in zo'n korte tijd al promotie gemaakt.Dat zegt wat over jullie.Onvoorstelbaar dat jullie al weer zo lang weg zijn en nog weg blijven. Geniet ervan en veel succes met alles wat jullie nog gaan doen.
Gr en een dikke knuffel van ons allemaal.

aad en ria.

Hallo Elma en Marnix,

Alles goed met jullie.Heb een vermoeden waarom ik Elma niet meer op de foto zie.
Maar hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie daar heel gelukkig zijn, maar dat zal wel.

Kussen en groeten Fam van Bussel

bussel

Tuurlijk Elma maakt al die mooie fotoos.
Werk ze en tot ziens maar weer.

busseltjes

Angelique

Hoi heb even de laatste reisverhalen gelezen, het gaat allemaal goed aan de andere kant van de wereld, promotie gemaakt, auto van de zaak en al helemaal opgenomen door de aboriginals. Lees ook dat jullie gelukkig en gezond zijn, wat toch altijd het belangrijkste is. Ben benieuwd naar jullie volgende reisdoel, wat gaat het worden.