marnixenelma.reismee.nl

Maningrida 2

Dag lieve mensen,

We zijn nog steeds volop aan het werk en de nieuwe functies bevallen erg goed. Althans voor zover die nog bestaan. Midden tijdens de grote reorganisatie is de grote baas ontslagen en hierdoor staat de reorganisatie op zijn kop. Voor Elma is er niet veel veranderd, zij is nog steeds aan het werk in het kantoor van de supermarkt en een poging aan het doen om alle administratie en bankzaken van de verschillende retail-organisaties op orde te brengen. Marnix is nog steeds aan het wachten op meer verduidelijking wat er nu precies van hem verwacht wordt. Hij is de afgelopen weken vooral aan het werk geweest in de supermarkt en de kwekerij aangezien er een aantal managers van andere retail-organisaties hun baan hebben behouden, wat in het nieuwe bedrijfsplan niet de bedoeling was.

Marnix aan het werk in een kwekerij... In het begin hebben we hier nog veel om gelachen omdat hij niet helemaal voor zich zag hoe hij samen met zijn Aboriginal dames zaadjes zou gaan planten, wateren en onderhouden. Nu een paar weken later kan gezegd worden dat hij toch echt wel groene vingers lijkt te hebben. Een grote schoonmaak verder zijn alle hopen aarde (die meer planten hadden dan de kwekerij zelf) en onkruid opgeruimd, nieuwe planten aangeplant en er zijn zelfs 800 banenbomen aangekomen om te kweken en daarna te verplaatsen naar de outstations (afgelegen dorpjes waar hij op vrijdag altijd boodschappen naartoe bracht met de ‘tucker run').
Hoe het allemaal verder zal gaan verlopen wachten we rustig af.

We zijn niet meer 7 dagen per week aan het werk, zoals in het begin. Elke week hebben we nu een dag vrij en dat is heerlijk. Onze vrije dagen worden nog steeds vaak doorgebracht met vissen. Laatst zijn we met Oliver, onze collega, zijn zoontje en Marcus (de Government Business Manager) gaan vissen. Wanneer een Aboriginal met je mee gaat mag je in principe overal naar toe om te vissen. Als blanken mag je namelijk alleen ergens vissen met toestemming van de eigenaren van de grond. Oliver heeft ons naar twee fantastische plaatsen gebracht. En ja, we hebben allebei onze eerste Baramundi gevangen! Dat gaat weer een heerlijke bbq worden.

Marnix speelt sinds een paar weken in een basketbalcompetie tussen verschillende stammen hier uit de buurt en heeft zich aangesloten bij het team 'Mango'. Iedere week spelen 10 teams tegen elkaar en dit alles trekt veel bekijks. Mooi om hier deel aan te mogen nemen. (nog geen foto´s van)

Verder is het nog steeds lastig om precies te omschrijven hoe we hier alles ervaren en meemaken, maar hopelijk werken de foto´s er weer aan mee.

Dikke kus,

Marnix en Elma

Marga en Ruud

Geweldig allemaal. Vissen, vissen schoonmaken, tuinieren, basic dingen die we inmiddels verleerd hebben maar die jullie oppakken. Echt survival. Veel groeten uit Clinge.

PaMaL

He Elma, wie had dat ooit gedacht, jij die een vis durft aan te raken..............?????
Wat dat reizen al niet brengt.......!!!
Maar fijn te zien dat jullie ook genieten van de heerlijk dagelijkse dingen. Alles is mooi, toch!!
Thanks en dikke knuffffffffffffffffel, XXXXXXXX

PaProRail

Leuk weer zo'n verhaal met foto's maandagochtend op het werk tijdens de koffie...even wegdromen. Jullie zijn weer goed bezig! Mijn australische collega vindt jullie maar dapper daar tussen de Aboriginals.....Dikke kus, ook van Ma!

Tante Rion

Dag samen, alweer een hele poos geleden dat ik jullie schrijven las ; - ) maar het blijft boeiend om te lezen!! Veel succes met alle drukke activiteiten en leuk om te lezen dat Marnix zich ook al in een sportgroep heeft gesatteld.. Wij vertrekken binnenkort met vijven naar het warme Italië (Erwin gaat later met vakantie ;) want hier is het weer erg matig en er valt veel regen :(( dus even ons vakantiegevoel in Colonella zoeken :-) we zijn er wel aan toe! Tot een volgende schrijven weer.. Groetjess ,
Xxx t.Rion o.Corrie Erwin René Lisa en Bart

Sandra Kleuskens

Hey Marnix en Elma,

Goed om te lezen dat jullie je nog steeds prima vermaken! :)
Hier is alles nog rustig, vandaag 40 weken dus zal niet lang meer duren!! :)

Veel plezier daar en hopelijk komt er snel duidelijkheid over wat er precies van jullie verwacht wordt. Ik mail jullie als de kleine er is!

X Sandra

Henri en Ada

Hallo Marnix en Elma,

Leuk verhaal en foto's weer. Toevallig zijn wij met onze
kleinzonen afgelopen Zondag naar de visvijver in
Pannerden geweest vanwege mijn verjaardag.
Niet op Baramundi's gevist, wel op Forellen.
Samen hebben ze er acht gevangen, een ietsje pietsje
kleiner, maar ook heel groot hoor, ha,ha.
Wij wensen jullie nog heel veel plezier daar en niets is
leuker dan een koe voor de deur toch ?
Veel groeten en vooral liefs van ons.

Thijs en Suus

Ha El en Max!
Mooie foto's weer. We krijgen steeds beter een indruk van hoe het daar eruit ziet. Maar goed, als we er eenmaal aan gewend zijn, dan gaan jullie toch weer weg! ;-)
Hier alles goed. Gister zijn we terug gekomen van onze heerlijke vakantie naar Portugal. We hebben weer super met Cin, David en Lucas kunnen knuffelen. En, we hebben zondag Lucas zijn 1e tandje gevoeld!! YEAH!!! Verder zouden we het fijn vinden als we deze week nog even zouden kunnen skypen. Nu hebben we nog vakantie, na volgende week is het weer volle bak...!! Vrijdagochtend ofzo?!?! Mail maar even of dat uitkomt!!

Dikke kussen vanuit Veghel!!

BusseltjesOitDeDriev20120829

Hoi Elma en Marnix,

Wat een mooi wereldje waar jullie in bevinden, bijzonder dit allemaal te lezen. We blijven vol aandacht jullie volgen, blijf lekker in het nu, blijf lekker gezond! As Marnix zo ver is dat ie een eigen basketbal-team wil gaan opzetten vind ik de naam "muscular fishing rod" ook wel mooi. (niks persoonlijks bedoeld Mx, hihi) Gr Gerard. (en knuffels van Jimmie Nona en Anja).