marnixenelma.reismee.nl

Back in town

Lieve mensen,

Ondertussen zitten we alweer ruim 2 weken in Maningrida en kunnen we melden dat we weer aardig gesetteld zijn.

De laatste week in de Filipijnen stond grotendeels in het teken van de papierhandel. Op de laaste dag liepen we om 17:05 uur het kantoor van de Department of Tourism uit. Alle papieren voor de Special Investment Resident Visa zijn ingeleverd! Nu is het een kwestie van wachten op het groene licht. Gaat alles goed dan kunnen we met dit visum 'vrij gemakkelijk' de overige benodigde papieren regelen. We zijn er nog lang niet, maar de eerste en belangrijkste horde is genomen.

Toen we eenmaal in Maningrida geland waren, was het erg onduidelijk waar we zouden gaan wonen. Ons vorige huis was vergeven en de kerel die het allemaal zou regelen was nergens te vinden. Na twee dagen ergens gelogeerd te hebben kregen we uiteindelijk een unit op steenworp afstand van waar we eerst woonde. Dicht bij de sociale contacten en bij het werk, dus ideaal.

Elma is eigenlijk meteen bij aankomst in Australie begonnen met werken. Ze werkt weer in de supermarkt waar we een jaar geleden ook zijn begonnen. Aangezien Marnix geen werkvergunning heeft gekregen was het wachten tot de plaatselijke aannemer (zwartsig) werk voor hem had. Inmiddels heeft die er gelukkig ook weer twee dagen opzitten.

De planning voor de komende maanden is geld verdienen en werken aan Duli Beach Resort . In September op naar Nederland voor +/- een maand, en dan...... (weet nog niemand).

Bij deze weer een update vanuit de outback!

Dikke kus,

Elma en Marnix