marnixenelma.reismee.nl

... en toch nog ver er vanaf!

Lieve Mensen,

Na alweer bijna twee maanden na ons vorige bericht is er helaas nog geen gebouw uit de grond getrokken… Aangezien wij de eerste zijn die op Duli Beach gaan ontwikkelen is er veel aandacht voor ons project. Op zich niet verkeerd, maar alvast een huis bouwen, terwijl we wachten op alle vergunning (wat doorgaans gebeurt) bleek lastiger te zijn dan in eerste instantie gedacht werd. Een van de commissies die de milieu vergunning afgeeft heeft foto’s van de grond en gaat ter plaatse e.e.a. nog uitzoeken. Wanneer foto’s en werkelijkheid afwijken, zal dit voor (nog meer) vertraging gaan zorgen, dus hebben we ons verblijf in het resort hier in El Nido met nog maar een paar weken verlengt (geen verkeerde uitvalsbasis overigens). Wat dat betreft zitten we er heel nuchter in; waar we geen invloed op uit kunnen oefenen maken we ons ook niet druk om…

Na ons vorige bericht zijn de bouwtekeningen (weliswaar twee maanden later dan afgesproken) binnengekomen. Deze bleken natuurlijk niet helemaal te kloppen dus konden weer terug naar de tekentafel… Maar ondertussen kunnen we melden dat we de werkbare tekeningen in handen hebben.

Deze bouwtekeningen zijn in 8-voud de (bureaucratische) molen in geslingerd en zullen ieder op zich verschillende traject gaan aflopen met een andere vergunning als resultaat. Ergens aan het eind van de tunnel zullen ze dan allemaal weer bij elkaar moeten komen om als een groot dossier aan de burgemeester voorgelegd te worden die dan een krul of een kruis op dit dossier gaat zetten. Veel wachten dus en het blijft spannend! Ontwikkelen zijn er dagelijks, maar zodra de eerste schop in de grond gaat laten we dit natuurlijk meteen weten.

Ondertussen is Elma al met de divemaster cursus gestart om het duiken naar een professioneel niveau te trekken. Naast een mooie tijdsbesteding tijdens het vergunningen traject ook een mooie aanvulling op het resort straks. In totaal duurt deze cursus ongeveer 6 weken en na deze cursus mag Elma zelfstandig mensen meenemen onder water.

We zijn erg benieuwd wat we de komende tijd nog voor elkaar kunnen krijgen ook gezien het feit dat onze nieuwe Nederland trip steeds dichterbij komt.

Vanaf 22 december zijn we weer in Nederland en we kijken er erg naar uit om iedereen weer te zien. We blijven t/m de hele maand januari en boekingen zijn welkom!

Wij hebben er zin in!

Dikke kus ons.

Lucas

Spannende tijden! Zie jullie snel x

Anja

Hoi samen,

Wat fijn om op de hoogte te blijven van jullie!
Zo is het ver af....en toch een beetje dichtbij.

knuf xxx Anja

Femke

He beiden, succes met alles daar! Voldoende bureaucratische vertragingen dus. Mmmmm. Geniet van de duiklessen Elma. Groet uit n warm Utrecht!

marijke van eijk

Veel sukses en geduld met jullie mooie project

Elma proficiat met het behalen van je divemaster

fijne tijd in Nederland.

paula v. gansewinkel

Hoi luitjes heel veel succes met alles. En tot ziens in Dec. of in het nieuwe jaar.

Marga

Hallo lieve luitjes, geduld is een schone zaak maar ik kan me voorstellen dat je ook kunt overdrijven....!
Hopelijk is er in december of januari een gaatje om elkaar weer eens even te zien.
Elma,Ik denk dat de onderwaterwereld bij jullie prachtig is, veel succes met het behalen van de nodige papieren.
Liefs uit Clinge

PaMa

Nog even volhouden, dan zien we elkaar weer! En dat mooie diploma van Elma is ook boven water een veilig idee! Tot zo! XXX

margreet

Wat een spannende tijd! Jullie zijn hier van harte welkom, gezellig!! Liefs ons

Rob Hennie Kevin

Heel veel sukses en geduld met jullie super project.......

En Elma gefeliciteerd met het behalen van je divemaster

fijne tijd in Nederland met de fam.
jammer dat je er niet bij kunt zijn Marnix bij het etentje met je ex-collega's

groetjes en we spreken elkaar weer snel.

T Rion

Dag samen, lees nu pas jullie berichtje .. Het is er tussendoorgeschoten maar papier is geduldig dat zie je wel ;) leuk dat jullie blijven delen met ons! Proficiat Elma knap van jou en straks fijn voor erbij als jullie gasten komen :-)) verder goeie instelling geduld is een schone zaak!! Veel succes nog en voor strakjes heel fijne feestdag weer in Nederland XX tot ziens misschien, altijd welkom !
En als jullie volle bezoekjes agenda het toelaat ;-) groetjes uit Someren